På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




lördag 3 april 2010

Påskafton - värme - flugor och fjärilars återkomst!

Det kunde inte ha varit bättre påskväder än idag nästan! Jag har njutit och slitit minst sagt (nä, inte firat påsk för den som undrar). De tre största rabatterna är nu rensade och nerklippta, revsmörblommorna tar knäcken på min rygg. Nu återstår bara de, hm 11 andra rabatterna men där har jag inte så jobbigt ogräs tack o lov. Jag undrar var ska jag sätta mina nya växter? Det blev inget planterat idag eftersom jag inte kunde bestämma var jag skulle ha de små raringarna.



Var inne i stan och hämtade mitt nya teleobjektiv och det var jag ju tvungen att prova. Super när man vill fota den första fjärilen, flugan som solade sig invid vägg och lilla rödhaken som undrade försynt om han/hon var modell nu.



Lite mer gult måste man ju ha så här vid påsk nu. Det verkligen exploderar ute, och min gula Kejsarkrona invid husväggen lever farligt, i natt hade vi nog 4-5 minus och den klarar inte så mycket mer om blommorna kommer längre.


5 kommentarer:

  1. Härliga vårbilder! Visst är det skönt att få börja rensa i rabatterna, speciellt när man ser resultatet av jobbet, hur fint det blir!!
    Nu får vi hoppas på mer värme och sol!
    Ha det bra och var rädd om ryggen, i rabatterna!!! / Margot

    SvaraRadera
  2. Wow har din kejsarkrona kommit så långt! Min har inte ens tittat upp ur jorden ens:) Men vad jag har jobbat idag, härligt inte sant;)) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  3. Kul att vara igång igen! Har trotsat förkylningen och varit ute och räfsat i em. Vad fint det blir.
    Var rädd om dej och ryggen så att du håller hela långa säsongen. En vår tog jag tag och grävde för fulla muggar och kände mej kanon, men det slutade med en inflammation i armbågen som tog ett och etthalvt år att läka....

    Vad kul att kunna fota med teleobjektiv.
    Både fjärilen och fågeln (och naturligtvis blommorna) blev ju fina fotomodeller....
    Ha det bra
    Elinore

    SvaraRadera
  4. Jag vill också köpa nytt objektiv! Jag vill kunna ta bilder på riktigt när håll!

    Fjäril wow!

    Glad påsk!

    SvaraRadera
  5. Bra jobbat Camilla, jag önskar att jag kommit lika långt med ogräset som du. Det har jag inte.

    SvaraRadera