På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




lördag 2 april 2011

April, april och rensa, rensa..

Ja, rensa är vad jag gör nu. Det är bra med mål, och måluppfyllelse, har jag hört, och mitt mål är just nu att hinna runt i alla rabatter innan jag åker till Tyskland och handlar. Och jag ångrar att jag inte rensade bättre i höstas för det är MYCKET nu. När man rensar ser man desto mer och jag avslutade med en fotorunda. Nu väntar jag på Julrosorna, som många är i knopp. Och min Helleborus thibetanus var dagens höjdpunkt. Namnade tyvärr fotona fel och nu kan jag inte ändra.









Jag har haft besök i trädgården med, fest hela vintern antagligen....



Omskolade plantor har idag åkt ut på altanen så nu får det inte bli 15 minus ute eller så, men det är ju vår, eller?

1 kommentar:

  1. Hej Camilla! Visst är det för härligt!!
    Resa till Tyskland låter livsfarligt och roligt. Jag vågar knappt tänka på alla ljuvliga, fina växter jag har beställt redan! Så nu är det köpstopp ett tag, bara lite grönsaksfröer kvar att inhandla (:D
    Ha en bra dag i trädgårdslandet!
    (Gullvivan)

    SvaraRadera