På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




fredag 11 maj 2012

Ville ha regn

Och regn har vi fått så det räcker till midsommar tror jag. Fick klippt halva gräsmattan idag innan gräsklipparen blev sur, men jag var inte lika sur för då kunde jag plantera istället. Har massor som ska i jorden efter nördhelgen och dessutom en leverans från Hannelotte Kindlund. Med spaden i handen har jag skvätt omkring och sett stirrig ut för att hitta plats åt allt, samtidigt som jag försökt rensa maskrosor och annat elände. Hur jag ska vara klar till 2-3, och 6 juni vet jag inte, men det är jag nog inte heller. Dagens bilder: Trillium luteum
Primula auricula 'Ceves röda'
Primula maximowiczii
Veronica kemulariae
Lewisia cotyledon alltid lika kul med frösådda som man inte vet vilken färg det blir på.

2 kommentarer:

  1. Åh vilka underbara bilder! Så härligt att det börjar att växa och frodas överallt nu;)) Så bra det blev med den ändrade bakgrunden! Man ser bilderna mycket bättre nu faktiskt:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Tack Monica det var snällt sagt : )

    Ja det är härliga tider nu, vill ha mer tid bara.

    SvaraRadera