På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




onsdag 18 juli 2012

Kan det få vara varmt och soligt nu?

 Hoppas verkligen att det får vara varmt och soligt nu. I år har det inte varit någon pionblomning att tala om. Rosorna har ruttnat (och fick klippas hårt efter värmen i mars som tog dem hårt) så nu hoppas jag på att dagliljorna som har mycket knopp ska få komma till sin rätt. Visst blommar en del rosor men de är ju så små. Riddarsporrarna har blivit skeva och en del har gått av efter all blåst och allt regn, trots stöttning. Men framförallt blir man ju så mycket piggare och kan vara ute mer när det är varmt. Jag behöver det!



3 kommentarer:

  1. Håller med dig! Fick stänga altandörren tidigt i kväll för det blev svinkallt inne:( Var är sommaren? Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Och idag vräker regnet ner, inte får det mig att bli gladare i alla fall. Fast jag har lite och handla idag och så ska jag köra hem till Växjö så jag har att göra men vädret gör mig hur deprimerad som helst.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Törs man säga att vi har haft några fina dagar just nu, jag har kunnat vara lättklädd i trädgården och faktiskt också lapat sol, men de dagarna är lätträknade denna sommar.Varje dag hoppas man ju att nu, nu kommer ryssvärmen:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera