På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




lördag 11 maj 2013

Jag ska leva med kirskålen och knölklockorna!

Idag har jag fattat ett beslut. Jag ska nämligen sluta vara hysterisk över kirskål och knölklockor jag har i en rabatt (inte bara i en men bl.a. i denna). Så jobbigt är det ju inte att rensa bort dem. Först hade jag tänkt lägga igen rabatten och göra ett stenparti på täckning, men vilket jobb det skulle vara. Växterna som växer där skulle jag ju inte kunna flytta med alla ogräsrötter och jag vill gärna ha dem kvar. Jag t.o.m. planterade nytt i den idag, min nya Magnolia 'Sunsation' och Syringa oblata, eller om det var amurense jag satte där...? hm minns inte.

Idag har jag tittat lite extra på mina aurikler som jag sådde förra året och som blommar nu. Det är roligt för de blir lite olika färger och det har jag inget emot. Jag fotograferade även lite olika Pärlhyacinter, ingen har väl undgått att jag är lite frälst på Muscari också.










4 kommentarer:

  1. säger bara revsmörblomma, grrr!

    SvaraRadera
  2. :-) Jag hade fullt av den i rabatterna tidigare men har fått bort nästan allt. I gräsmattan lever den sitt eget liv.

    SvaraRadera
  3. Här har kirskålen å jag ingått någon slags "vapenvila":) Det är ett evigt och "omöjligt" arbete att bli av med den så............när allt är uppvuxet i rabatterna (runt midsommar) syns inte kirskålen i allt det gröna:) Låter den dock inte gå i blom. Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  4. Så fina Aurikler du fått fram.Revsmörblomma har jag att kämpa mot här hos mig.Kirskål har jag sluppit än så länge.
    Kram.

    SvaraRadera