På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




tisdag 2 juli 2013

Nejlikor så glad att jag sått så många...

Clemtis 'Omoshiro' tillsammans med rosa nejlikor
Nu blommar många nejlikor och de flesta sprider sin doft runt om i trädgården. Jag älskar dem. Givetvis har jag blandat ihop namnen eller fått felnamnade frön från en del. Tillsammans med min mest tacksamma och rikblommande klematis 'Omoshiro' har jag en del nejlikor som när de blommat över efterföljs av lavendel.

De första nejlikorna börjar blomma tidigt i stenpartierna, sen följs de åt hela sommaren. Många blommar om när man klipper ner dem.












3 kommentarer:

  1. Så många ljuvliga nejlikor du har;) Här har den hemska våren tagit död på många av mina men en o annan kommer faktiskt:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Underbara tuvor av nejlikor du har. Jag gillar ju också dem.
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Det är jättemärkligt men jag tror inte jag har en enda nejlika i min trädgård!!

    Varför har jag ingen aning om men det måste åtgärdas för de är ju superfina :)

    Må gott!

    Veronica

    SvaraRadera