På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




tisdag 12 juli 2016

Det är en regnig sommar vi har...

..och med regn kommer ogräs. Tidigare så var det för torrt så allt blommade över på en gång och nu regnar det hela tiden istället. Aldrig är man nöjd. Just nu försöker jag förnya delar av trädgården som jag tycker blivit för trista eller igenvuxna. Några ställen ser helt ok ut och är aldrig några större jobb med medan andra är totalt kaos och förblir så vad jag än gör.

Många växter tröttnar jag på efter att ha haft dem i några år och då är det dags att förnya och det är en del av det roliga. Samtidigt ska man försöka hinna med att hålla efter ogräset och klippa ner det som är fult eller som man inte vill ska gå i frö och det är ju en del nu. Rosor är det absolut tråkigaste när det gäller putsning. Det blir lite tråkigt i rabatterna när man klippt ner nävor och annat men man får belöningen sen när de blommar om. Jag försöker sätta växter runt om så det inte ska synas så mycket när man klippt bort överblommat, men jag lyckas inte så bra. Iris är svårt att hitta bra samplantering till, hos mig får de alltid ogräs vid rötterna.

Jag skulle ha vidgat en del rabatter men det hinner jag inte denna vecka heller. Nu har jag stammat upp, klippt och sågat och försöker att äntligen plantera det sista i kön samt flytta de växter som blivit övervuxna av annat, så vilken tur att det regnar hela tiden! Välkommen hit på söndag då det är Lands Öppna trädgårdar. Jag har öppet mellan 10-18.





























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar