På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




måndag 27 juni 2016

En av Tusen Trädgårdar! Välkomna den 3 juli kl.10-17!

Lilium 'Anne-Maries Dream'
Några dagar kvar att jobba, sen är det semester! Jag håller som bäst på (alltid) att försöka underhålla trädgården och just nu är det putsning av allt som blivit för stort eller är överblommat. Jag samlar färre och färre fröer så överblommat klipps ner. Dessutom kommer nog en andra blomning på mycket i år med tanke på att det började så tidigt. Jag stammar även upp en del nu eftersom det börjar bli trångt i rabatterna.

Just nu är det krolliljornas tid och jag hoppas de står sig till helgen. Det är snabbt överblommat nu när det varit så torrt och varmt. Ett fåtal pioner blommar än och flera rosor visar nu sin bästa sida, men kommer regnet så är de inte roliga att titta på heller. Som vanligt är det si och så med mina klematis, man vet aldrig vilka som blommar och vilka som vissnar, det brukar vara lite vartannat år. Jag uppskattar ofta bladverken så här mitt i säsongen då det lätt blir för mycket blomning och rörigt. Jag tröttnar på en del växter titt som tätt och har behov av förändring och det är på gång, dock blir inga större projekt under sommaren men till hösten kanske jag hinner rota lite. Min infart är något jag måste göra något drastisk med bland mycket annat, en sak i taget. Lite bilder från senaste dagarna kommer här sen har ni nästan sett hela trädgården! Nu blir det soffan och Beck för mig medan jag kliar på alla knottbett.


Lilium liljangense

Lite luftigare efter att ha stammat upp.

Pionerna är snart helt slut

Meconopsis blommar än på sina ställen

Olika sedum blommar


Raubritter är blomrik som vanligt - än ligger den inte ner

Katarina Zeimet

Iris sibirica 'Barefooted Boy'
Nytillväxt på olika rhododendron - här bureavi hyb.

Blad på pullmonaria 'Berries and Cream' snart helt i silver
Vår ena katt Leo är nyfiken av sig!
Rodgersian tar över...måste delas...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar