På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




lördag 23 juli 2011

Försummat bloggen - varit desto mer i trädgården


Man kan ju undra om jag ska ha en blogg egentligen...men men, här kommer lite uppdatering iaf. Under årets trädgårdssäsong har jag hunnit ganska mycket tycker jag.

Tre nya rabatter, en utökning och en sammansättning har det hunnit bli. Och det behövs, för nu kommer resultatet av att plantera för mycket på för kort avstånd. Det är framförallt hostor och rhododendron som börjar växa till sig och det är jag ju inte ledsen för, även några av magnoliorna börjar bli stora. Tanken var att mycket av mina nya växter skulle få bo i de nya rabatterna men så började jag flytta lite...och tja, då inser man ju att det kommer bli likadant där till slut. Jag har dock en del gräsmatta kvar att utnyttja, även om jag nu tycker att gräsklippningen i trädgården går väldigt snabbt.

Nåväl, här kommer lite bilder på de nya rabatterna men det är ju inte riktigt färdigplanterat än. Grusrabatten ser lite tom ut nu med sina pinnar och hur det blir där sen får vi se, antingen så dör allt/mycket (zon 2-3 växter) och det förblir tomt eller så överlever det och blir väldigt trångt, får lägga in en bild på den sen. Nu kommer de andra nya rabatterna.









Lite plats finns kvar men det har hamnat många frösådda liljor, gentianor, julrosor, sippor och primulor i dessa rabatter tillsammans med små rhododendron och delade hostor och heucheror.

Jag hittar självsådda hostor och pioner i rabatterna och sånt har jag lite svårt för att gör mig av med, mycket annat krukar jag upp eller slänger på komposten på ängen så nu har jag lite för många krukor ståendes fast jag nog planterat ut närmare 100 frösådder i år. Jag har dessutom skolat om nästan allt som grott, några hundra, varav ca 75 plantor av ca 20 olika rhododendron, men de är ju pyttesmå än. Nä, nu ska jag nog sova så jag orkar nåt imorgon med. Sov gott!









5 kommentarer:

  1. Vad fint det ser ut Camilla;) Ser ju ut som om du får plats med en hel del till i rabatterna också och det är ju aldrig fel:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera
  2. Snyggt gjort, tror jag måste hälsa på dig snart. Det verkar ju ha hänt massor. :)

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Oj vad mycket du fått gjort! Härligt, och mycket spännande växter förstår jag. Kul att det växer till sig även om man kan få lite panik ibland (:D Ha en bra dag!

    SvaraRadera
  4. Så härliga planteringsytor!
    Jo, visst var det Pink Fantasy (bild på min blogg)Trevligt att kikade in!

    SvaraRadera
  5. Temyntan du undrade om heter 'Aquarius' (:D
    Ha en bra dag!

    SvaraRadera