På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




fredag 1 juni 2012

Dags för drömrundan och ösregn...

Det ösregnar ute och jag har klippt gräs, vad kan det bero på? I mitt förra inlägg blev det något konstigt med bilderna eftersom de blev så små. Jag hoppas de inte blir så i detta inlägg. Några nya bilder har jag inte hunnit att ta (glömt) men flera iris blommar nu och jag väntar på mina cypripedium, i alla fall en har stor knopp. Azaleorna är väl de som står för den största blomprakten nu förutom roddarna. Tulpanerna har blommat över och ser mest trista ut i rabatten men jag de får se ut så. Allt är inte klart, kantskärning som är halvgjord, vem visar sin trädgård så? Stengången blev "klar" idag, men det ska på mer grus och förhoppningsvis kan jag plantera det som ska vara i den lilla rabattsnutten bl.a. MANDRAGORA CAULESCENS, skit häftig är den, men har ingen bild tyvärr. Skulle även ha sopat infarten men nu i vätan får det vara som det är. Skulle, skulle, skulle... För ett nytt försök med några av de tidigare bilderna.

3 kommentarer:

  1. Det blir nog bra Camilla!
    Skulle, skulle, skulle......jag har flera timmars jobb innan jag är "klar", men om det kommer nån i morrn förmiddag så får de helt enkelt ta det som det är hemma hos oss. Klippa gräset i morgon bitti istället för ikväll som planerat. Jag säger som du, att fokus står på växterna och inte att det är helt perfekt i alla hörnor....
    Lycka till i helgen!!!!
    Elinore

    SvaraRadera
  2. Jag tror det är samma för alla. Jag är inte heller färdig men jag hoppas orka ta mig ut tidigt imorgon o0ch fixa några sista småsaker. Lycka till imorgon. Kram Kerstin

    SvaraRadera
  3. Alltid mycket att stå i inför öppen trädgård, men det blir nog bra:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera