På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




måndag 13 augusti 2012

Elände, förbättring och kvällsbilder

Deinanthe bifida - mina blå har aldrig blommat...
Det blir inte alltid som man tänkt sig. När jag kom hem idag tänkte jag gå ut och kruka upp lite växter som jag ändå tänkt dela, och så skulle jag plantera lite nya corydalis och hundtandsliljor. Så blev det dock inte.

Jag hade lite sten liggandes hos grannen som jag hämtade, och jag hade inte planerat var jag skulle ha den. När man kommer in i trädgården så har jag ett eländeshörn bakom soptunnan där jag rensat bort revsmörblommor - en tjock matta har där varit. Nu började de komma lite igen, och de har RETAT mig, varenda gång jag gått förbi har jag blivit på dåligt humör. Då kom jag på vad jag skulle göra med stenen och var jag skulle sätta mina corydalis och hundtandsliljor, samt några hostor jag har på ingång. Det är inte färdigt än, måste rensa mer och lägga lite mer singel när det är planterat. Men här tänkte jag ha, lökväxterna som följs av hostorna. Betydligt bättre än en matta av revsmörblommor och maskrosor. Klicka upp bilderna så syns det bättre.

Från infarten

Från vägen sett  


När myggen nästan ätit upp mig gick jag runt med kameran, eftersom jag det sista tyckt att trädgården är finare på kvällen när solen lyser. Nu hade ju solen försvunnit och blixten slog på så det blev inte riktigt som jag tänkt mig, men man får ändå ett annat perspektiv på trädgården.

Lampan lyser på primadonnan med rosor i handen


 
Codonopsis sp. - rena ogräset nästan

Ny daglilja 'Hello Dolly'



En belysning kanske skulle passa här..?
 


Här är mörkt om kvällen, har länge tänkt skaffa belysning

Gentiana saxosa - snygg även ihopslagen

Erigeron 'Canarybird' - tacksam som blommar jämt


Vem har gjort en tunnel i mitt torvblock?? J..la...bland mina soldanellor..

Här ska fyllas upp med mer hostor och julrosor

Syrenhortensian lyser upp nu

Piilu blommar bättre sent än aldrig

För mycket blixt på denna bild..
 



5 kommentarer:

  1. Åh så fina kvällsbilder från din trädgård.Jag gillar också går ut på kväälen för att fota,eller tidigt på morgonen går bra med.

    SvaraRadera
  2. härliga kvällsbilder på din vackra trädgård.Gentiana saxosa skulle jag vilja ha frön av:)
    Ha en underbar dag!!

    SvaraRadera
  3. Det blev verkligen jättebra med sten- och grusbädden! Kommer att bli snyggt med lökväxterna där!

    Har en blå Deinanthe bifida som strax kommer att slå ut. Den har blivit stor och präktig i år. Tror att det beror på att den fick hönsgödselvatten i våras.
    Vet du vad din syrenhortensia heter?
    Har själv AnnaBelle och tycker att blommorna är vulgärt blaffiga. Skulle mycket hellre vilja ha den sorten du har.

    SvaraRadera
  4. Underbara kvällsbilder från din trädgård, men den är säkert fin i alla väder dygnet runt. Du har så mycket intressanta växter att titta på.
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  5. Berit jag ska kolla om jag har frön kvar, eller försöka komma ihåg att samla. :-)

    Märit tack för din kommentar om stenrabatten, tack ni andra för era kommentarer också.

    Syrenhortensian vet jag inte vilken sort det är, den är gammal, men en "vanlig" syrenhortensia tror jag. :-) Blommorna växer under säsongen och blir mer och mer rosa.

    Camilla

    SvaraRadera