På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




torsdag 18 februari 2010

Pelargoner nytt liv och död

Varför dör alltid de finaste Pelargonerna? Idag har jag börjat plantera om en del och tyvärr har jag fått slänga en del. Dessa har jag sagt adjö till, snyft!







Men som tur är finns några kvar och jag får glädjas åt dem. Jag har bestämt mig för att inte ha så mycket i kruka eftersom jag inte hinner hålla efter det. Men de är ju så fina.




8 kommentarer:

  1. Det här är ju fruktansvärt sorgligt! Förbaskat att det är så svårt att få dem att överleva. Undrar vad de optimala betingelserna är? Kul att hitta till din blogg och se att du också bor i Småland! Kul att du ville vara med i min utlottning. Härma gärna, det har varit mitt sätt att komma igång och lära;)

    SvaraRadera
  2. Så synd att dina pelargoner inte klarade vintern.Jag har tänkt plantera ut så många av mina som jag kan i rabatterna i år.Svårt med vattningen då vi åker till sonens sommarhus ofta.Vill inte be grannen om hjälp varje gång.Så har jag ordnat bevattning i växthuset med en anläggning som styrs av en timer

    SvaraRadera
  3. Roligt att ni skrivit några rader.

    Skönt när man kan ordna automatisk bevattning i växthuset som du gjort gunsan.

    Madame C var i småland finns du?

    SvaraRadera
  4. Förstår dig Camilla, här har några också dött. Man får väl försöka tänka positivt på så sätt att man har plats till att skaffa en ny snygging....

    SvaraRadera
  5. Oftast blir man ledsen när pelargonern dör, men för några år sedan kändes det nästan skönt när mer än hälften av mina dog under vintern. Hade inte kunnat säga nej och skaffat alldeles för många. Nu försöker jag begränsa mig men det är inte alltid så lätt :-))
    Träffas vi hos Anette på HIHs årsmöte kanske jag skall ta med någon stickling till dig?
    Trevlig helg
    Birgitta

    SvaraRadera
  6. Hej Camilla!
    Tack för din trevliga kommentar på min sida!!:))
    Du har oxå en jättefin blogg, som jag gärna kommer att besöka igen!!
    Ha en trevlig helg / Margot

    SvaraRadera
  7. Blev så glad idag när jag hittade en till 'Emma från Bengtsbo'. Det är bra när man tar höststicklingar ibland.

    SvaraRadera
  8. Ojsan, det var ju himla fina bilder... igen:-)

    Nu har jag addat mig som följare (fattade äntligen hur man gör:-)

    Ha det gottt,
    Hilevissan

    SvaraRadera