På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




lördag 11 februari 2012

Frökaos

Nästa år ska jag inte så några frön! Har inte plats, hinner inte skola om...någon som känner igen sig, och sen står där med femtitolv påsar? I mitt fall är det dessutom sorter som t.ex. ovanligare krokus, colchicum, iris, och div. andra som antingen inte kommer gro, eller sen inte är härdiga hos mig eller som helst ska sås färska! Det blir hur som helst en massa krukor som får stå många år och där det mest växer mossa. MEN vad roligt det är när man en dag kommer och ser att det växer något som liknar det som det ska vara. Tacksamma i gamla krukor är pioner, trillium, liljor, blåsippor och träd för de tar sig igenom mossan.



I år är det campanula,gentiana, riddarsporre och julrosor som fått fokus hos mig, om man nu kan säga så när man har införskaffat ca 225 sorter i en salig blandning. Stenpartiväxter har jag också sått en del så jag måste nog göra några fler stenparti
;-)

För en tid sedan lekte jag med bilderna och gjorde några kollage av de jag har.







För övrigt har jag vågat anmäla mig till Tusen trädgårdar, den 12 augusti! Hur det nu ska gå,innan dess kommer det bli nytt kaos men av annat slag, då måste jag ju hinna rensa och få bort alla krukor som står! Fast det kanske inte kommer någon.

3 kommentarer:

  1. Det kommer säkert massor och tittar på din fina trädgård.

    Jag har också anmält mig i år igen. Det är så trevligt med alla nya bekantskaper som man gör.

    Ha det gott
    Gunilla

    SvaraRadera
  2. Kul att du är här igen! Jag kommer gärna och tittar på din trädgård om jag är hemma den dagen.
    Här är det också så-tider, jag förstår inte varifrån alla fröpåsar kommer, jag köper ju inte så många!
    Ha det gott!
    Kram
    Christina

    SvaraRadera
  3. Vilka fina collage du har gjort på dina vackra blommor.

    Har också anmält mig för första gången till 1000 trädgårdar. Kommer garanterat att ångra mig då dagen närmar sig :=)
    Ha det bäst!

    SvaraRadera