På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




fredag 20 april 2012

Trotsar vädret, regn och kallt...

..och jag är trött och vill inte vara på varken ute eller på altan. Några som trotsar vädret är Lewisia cotylodon vid husväggen och Corydalis allenii Enno
Paeonia wittmaniana vars knoppar jag hoppas inte fryser
Rosa scilla
och detta som jag inte vet vad det är, troligen en Fritillaria av något slag...spännande!

4 kommentarer:

  1. Efter att ha sett vädret vill jag ingenting denna helgen men jag hoppas på att få en annan känsla imorgon.

    Kram Kerstin

    SvaraRadera
  2. Jag trotsade inte vädret,höll mig innomhus.Gick inte ens en runda i trädgården i regnet.Det är många raringar som blommar hos dig,det är de som trotsar kylan och rusket.
    Ha en trevlig helg
    Renate

    SvaraRadera
  3. Nu kan det bara bli bättre!! Var ute en kort stund med barnbarnen på em. Det fick räcka.
    Kram från Eva Linnea (Villa Linnea)

    SvaraRadera
  4. Visst är det fantastiskt att växterna inte verkar att "frysa" i detta trista blöta väder! De liksom bara skakar lite på sig när solen tittar fram och ser hur fina ut som helst:) Ha det gott/Monne

    SvaraRadera