På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




måndag 2 april 2012

Intressant föredrag om Lilium

Igår hade vi Owe Jaktlund hos oss i STASS. Han höll ett mycket intressant föredrag om liljor. Det rekommenderar jag varmt till andra som letar bra föredrag. Är det någon som läser som har intressanta liljefrön är jag intresserad, som vanligt blir man ju nojig på det man hört. Jag har sått en hel del innan, men nu vill jag verkligen att de börjar blomma, vilket inte är troligt än på några år. Tålamodet är bättre nu när man har en del, än vad det var i början när man gick och väntade på allt i stort sett. Just nu väntar jag bara på värme.

Har haft lite tur också, vann några roliga växter på vårt lotteri, bl.a. en Rhododendronkorsning. Sen köpte jag en Cardamine glandilugera från Owe. Jag har nog rensat bort mina tidigare i tron att det var ogräs.

2 kommentarer:

  1. Jag kan tänka att det var jätteintressant!Grattis till lottvinsterna!
    Ha det bra!

    SvaraRadera
  2. jag instämmer och gör dig sällskap i värmeväntandet!
    Håll ut!

    SvaraRadera