På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




lördag 27 mars 2010

Vårstädningen har börjat och jag är pigg och trött!

Ja, vad kan man säga...härliga dagar ute i solen och med lite mer värme i luften. Snön har smält snabbt och här är risk för översvärmning. Skav i halsen och tung i huvudet, pollen, oro eller vårtrötthet kanske en blandning av allt. Men ändå pigg och full av energi och förväntan på tiden som kommer. Och påsk! Det blommar inne och ute.








Jag har städat ute idag och nu kommer det fram allt som legat där under snön. Och glad blir jag. Får liksom inte nog, vill ha mer inne och ute. Inne får det inte plats, så där fint som alla gör med pynt och saker som matchar. Jag har ju så mycket annat överallt, sticklingar och frökrukor...men lite färg vill jag ha.



6 kommentarer:

  1. Den färgen gick inte av för hackor;) Ur snygg !
    Ha det gott Camilla/Monne

    SvaraRadera
  2. Så härligt med crocusar som tittar fram! Här får jag nog vänta ett tag till på dom!
    Ha en skön helg / Margot

    SvaraRadera
  3. Vad fina dina blommor är med stenen runt. Jag tycker om det, önskar jag hade liknande.
    Kramis från Kerstin

    SvaraRadera
  4. Härliga lökbäddar du har! Här finns inte en blomma än! Mina krokusar finns under en stor snödriva, det tar nog någon vecka innan den är borta.
    Hoppas att vårfloden inte blir så illa som för några år sedan. Jag antar att ditt hus och din trädgård ligger i farozonen. Hörde på radion att man vallat in de mest utsatta platserna.
    Ha en riktigt skön påskvecka!
    Christina

    SvaraRadera
  5. Vilka härliga bilder! Håller med om att det är lite mycket av allt just nu - och så mycket som snart måste hinnas med i trädgården. Måste? Sa jag det? Jag menar förstås VILL:) Ha det gott,
    Charlotta

    SvaraRadera