På gång i mitt trädgårdsliv...

VÄLKOMMEN ATT BESÖKA TRÄDGÅRDEN EFTER ÖVERENSKOMMELSE. HAR ALLTID LITE VÄXTER TILL FÖRSÄLJNING.

OBS!

Flyttat till annan ort. Sidan under uppdatering!




lördag 9 januari 2010

Promenad med kameran som sällskap


Vinterns kallaste natt, termometern var uppe på - 21 grader under natt och tidig morgon. Vid middagstid var jag ute och matade fåglarna och samtidigt passade jag på att inspektera alla spår i snön. Det såg ut som om det varit krig eller nåt men det var bara haren som varit tokig. Det var riktigt behagligt ute och endast tio minus nu så jag bestämde mig för att "träna" med kameran. Fåglarna lyste med sin frånvaro under tiden jag stod och väntade. På min skogspromenad hoppades jag finna andra motiv att fotografera.

Rundan som i normala, snöfria fall tar ca en halvtimma att gå, tog idag tre gånger så lång tid mest på grund av snön men även för att jag skulle leka fotograf. Tja, några proffsbilder blev det ju inte precis men några blev ganska bra tycker jag. Av nån anledning vill vänder bloggen denna bilden, rättvänd är den ju liiiite bättre faktiskt. Kan du vrida huvudet?





I skogen började jag fantisera om att en björn eller älg skulle dyka upp, inte för att jag inbillade mig att det skulle finnas där men för att jag fått så ont i benen och för varje steg jag tog så halkade jag åt sidorna och bakåt, och jag insåg att jag inte skulle orka springa om det skulle behövas. Det enda som kunde likna ett djur var en liten rotvälta som jag tyckte påminde om en räv och den behövde jag inte anstränga mig för.



Väl hemma igen återgick jag till att fotografera fåglarna men det blev inte så lyckat de var inte så många men jag kände mig nöjd när jag kom in och fick värma mig.

1 kommentar:

  1. Det är så oerhört rogivande att titta på vinterbilder. Dina är superfina. Häftigt med den vridna bilden på trädet!

    SvaraRadera